RECORDINGS |
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LABEL: |
TON
4
RECORDS |
CATALOG
NUMBER: |
UNKNOWN |
UPC
NUMBER: |
UNKNOWN |
NUMBER OF DISCS: |
2 |
RUNNING TIME: |
1:52:27 |
YEAR
RECORDED: |
2005 |
CD
RELEASE
DATE: |
AUGUST
23,
2005 |
CONDUCTOR: |
WERNER
HACKL |
ORCHESTRA: |
THE
TONKÜNSTLER
ENSEMBLE |
CHOIR: |
THE
TONKÜNSTLER
ENSEMBLE |
SOPRANO: |
BARBARA
PAYHA
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ALTO: |
MARGARETE
JUNGEN
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TENOR: |
UNKNOWN |
BASS: |
UNKNOWN |
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DISC ONE
1. Part 1 -
Symphony 2:56
2. Part 1 - Accompagnato: Tröstet mein
Volk 2:54
3. Part 1 - Air: Alle Tale macht hoch
erhaben 3:48
4. Part 1 - Chorus: Denn die
Herrlichkeit Gottes des
Herrn 3:16
5. Part 1 - Accompagnata: So spricht der
Herr, Gott Zebaoth
1:44
6. Part 1 - Air: Doch wer wird ertragen
den Tag seiner Ankunft
3:28
7. Part 1 - Recitative: Denn sieh, der
Verheißene des Herrn
0:28
8. Part 1 - Air: O Du, die Wonne
verkündet in Zion 4:28
9. Part 1 - Chorus: Denn es ist uns ein
Kind geboren 3:59
10. Part 1 - Pifa 3:11
11. Part 1 - Recitative: Es waren Hirten
beisammen auf dem
Felde 1:35
12. Part 1 - Chorus: Ehre sei Gott in
der Höhe 2:00
13. Part 1 - Air: Erwach, frohlocke, o
Tochter von Zion 4:41
14. Part 1 - Recitative: Dann wird das
Auge des Blinden sich
auftun 0:35
15. Part 1 - Duett: Er weidet seine
Herde, dem Hirten
gleich 5:19
16. Part 1 - Chorus: Sein Joch ist
Sanft, die Last ist
leicht 2:25
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DISC TWO
1. Part 2 - Chorus: Seht an
das Gotteslamm 2:55
2. Part 2 - Air: Er ward verschmähet und
verachtet 8:13
3. Part 2 - Chorus: Wahrlich, er trug
unsere Qual 1:41
4. Part 2 - Chorus: Durch seine Wunden
sind wir geheilet 1:55
5. Part 2 - Chorus: Der Herde gleich,
vom Hirten fern 3:37
6. Part 2 - Accompagnato: Die Schmach
bricht ihm sein Herz
1:49
7. Part 2 - Arioso: Schau hin und sieh,
wer kennt solche
Qualen 1:04
8. Part 2 - Accompagnato: er ist dahin
aus dem Lande des
Lebens 0:26
9. Part 2 - Air: Doch Du ließest ihn im
Grabe nicht 2:22
10. Part 2 - Chorus: Der Herr gab das
Wort 1:09
11. Part 2 - Air: Wie lieblich ist der
Boten Schritt 2:21
12. Part 2 - Arioso: Ihr Schall geht aus
in jedes Land 1:02
13. Part 2 - Air: Warum rasen und toben
die Heiden 3:15
14. Part 2 - Recitative: Der da thronet
im Himmel 0:18
15. Part 2 - Air: Du zerschlägst sie mit
dem eisernen Zepter
2:09
16. Part 2 - Chorus:
Halleluja 3:24
17. Part 3 - Air: ich weiss, dass mein
Erlöser lebet 7:07
18. Part 3 - Chorus: Wie durch Einen der
Tod 1:55
19. Part 3 - Accompagnato: Vernehmet,
ich künd ein Geheimnis
an 0:41
20. Part 3 - Air: Sie schallt, die
Posaun 9:25
21. Part 3 - Recitative: Dann wird
erfüllt was da geschrieben
steht 0:24
22. Part 3 - Duett: O Tod, wo ist dein
Stachel 1:32
23. Part 3 - Chorus: Würdig ist das
Lamm 3:25
24. Part 3 - Chorus:
Amen 3:42
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SITE RATING: 8/10
SITE
REVIEW: One of the
oddest, most unusual readings of Messiah
which I've ever come across, Werner
Hackl's 2005 production sounds unlike any
other performance. Recorded by the
Austrian group The Tonkünstler Ensemble, along
with organist Karen De Pastel, and released
via digital download from Ton 4 Records (also
based in Austria), Hackl's production
sounds as if it was siphoned through the
sensibilities of Kurt Weill and Burtolt
Brecht's The
Threepenny
Opera, with a
close, suffocating ambiance, a tiny, back
room-bar accompaniment, and in-your-face
performance style that is sure to grate on the
nerves of classical purists, but which I found
oddly fascinating. Certainly, after
hearing Messiahs
ranging from the Romantic to the Baroque
tradition, along with Teutonic readings,
Bellini-like performances, and Beethovian Messiahs,
this one stands out among the crowd as one
that caught my ear with it's strange,
mis-shapen appearance. No soloists are
listed, so it's impossible to point out
individuals, but the raw bass certainly seems
to have stepped right out of Mack The Knife's
shoes, while the Tonkünstler
Ensemble plays with a halting, jerking style
which adds tremendously to the Weill-like
eeriness. And although sung in German,
it's far away from Mozat's elegant
re-imagining. This is a dry, bare-bones
production that changes the entire way I heard
Messiah,
and although I don't recommend it to everyone,
I hope a few listeners will hear the odd,
angular charms of this and be enchanted, as I
am.
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